Thursday 21 November 2013

Villahousuille käyttöä

Jokainen joka on kaynyt tai asunut Skandinavian ulkopuolella ja valittanut palelevansa, tietaa, etta ei voi palella koska on Suomesta. No, yllattaen olen ollut ihan syvajaassa taalla - sisalla lampoa 19 astetta, eli olen varmaan ihan naurettava.
En ole viela unohtanut kuinka pirun kylma Suomessa on talvella, mutta taalla palelee silti sisallakin. Pitaisi varmaan siivota entista enemman, jotta saisi veren kiertamaan. 

Kylmyys vaikuttaa myos siihen, etta pyykki ei tunnu kuivuvan koskaan. Varsinkaan lakana pyykki, jonka kuivumista odottelen nyt varmaan kolmatta paivaa, etta saisin laittaa seuraavan koneellisen.


Luovaa pyykin kuivausta.


Ja jotta valitus ei loppuisi tahan, mulla on toinenkin ongelma - nimittain halkeilevat kadet. Ovat siis niin kuivat, etta iho ratkeilee verille. Oiva apu tahan voisi olla kookosoljy, mutta se pitaisi sitten taas tilata Amazonista asti. Taalla ei nimittain missaan luontaistuotekaupassa myyda sita. Olin aika yllattynyt.

Aamu alkaa siis rasvaamisella ja paiva paattyy siihen. Paivan kuluessa kadet alkavat tuntumaan aarettoman kuivilta ja sen mukaan kipuakin ilmenee. Mulla oli viime talvena sama juttu, mutta luulin sen viela kevaalla johtuneen kokonaan meikista (BareMinerals), jota kaytin. Uskon, etta se olikin osasyy, koska oireilin laitettuani sita pitkasta aikaa. 

Jos joku tietaa jonkin hyvan rasvan tai muun vippakonstin, niin mielellani kuulisin!





Sain tanaan myos verikokeiden tulokset. Testosteroni tosin mitataan viela jossain toisessa laboratoriossa.

Nyt sitten vain odotellaan soittoa gynekologilta. 

2 comments:

  1. Mun tuttavalla halkeili talvisin aina käsien iho, kuivuudesta johtuvaa myös. Mutta kun alkoi syödä B-vitamiinia niin helpotti aina vähän :) Kannattaa testata!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos vinkista! :) En syokkaan mitaan lisavitamiineja juuri nyt. Noissa B-vitamiineissakin on eroja niin pitaapa googletella, etta mika olisi hyva.

      Delete